Weekly News

Daniel Högfeldt, Key Account Manager, Resurs Bank DIGITALISERING

Resurs Bank hjälper leverantörer driva e-handel med återförsäljare

För leverantörer eller franchisegivare har det hittills varit komplicerat att driva e-handel. Om e-handeln sköts centralt, riskerar leverantören att ta affärer från sina återförsäljare och pengarna som kommer in riskerar att hamna hos leverantören istället för hos återförsäljaren. Detta medför samtidigt att leverantören blir ansvarig för garanti, returhantering och support. 

"Nyckeln finns i att se till att kundbetalningarna går direkt till återförsäljarna eller franchisetagarna"

-Att få detta att fungera har tidigare varit en stor utmaning för återförsäljare, franchisegivare och leverantörer, förklarar Daniel Högfeldt, Key Account Manager på Resurs Bank, men nyckeln finns i att se till att kundbetalningarna går direkt till återförsäljarna eller franchisetagarna. 

Med rätt betalflöde och logistik går det att lösa utmaningarna. Resurs Bank erbjuder faktura och delbetalning som smidigt sköter betalningen så att leverantören kan marknadsföra ett fullsortiment och återförsäljaren tar ansvar mot kund och får pengarna direkt insatta till sig, samtidigt som konsumenten blir glad för att den kan komma åt produkter som den inte hade kommit åt annars. På så sätt får återförsäljaren ta del av försäljningen och även ta ansvar gentemot konsumenten. 

-Vi har sett att sortimentet i e-handel som sköts av återförsäljare ofta är begränsat och att e-handelsbutiken inte uppdateras i samma takt som produkter tillkommer eller tas bort från marknaden, förklarar Daniel Högfeldt på Resurs Bank. Därför är de väldigt glada att nu kunna erbjuda en lösning som är smidig såväl för konsumenten, återförsäljaren och leverantören.




Konsumentens betalning går direkt till franchisetagaren eller den lokala återförsäljaren. På stigabutiken.se väljer konsumenten närmsta återförsäljare vid betalning.

Dela artikeln

Journalist

Maya Verma Alm

Fler artiklar